黛提瀑布 Dettifoss ‧ Selfoss - 冰島夏日環島自駕遊

Blog in Progress
下一站嘅 Dettifoss 黛提瀑布,喺一座位於 Jökulsá á Fjöllum River 嘅瀑布,哩條河流係一條由南至北延申嘅河流,喺河流東面同西面嘅岸邊都有可以觀賞瀑布嘅位置。如果係諗住去西岸嗰邊睇瀑布嘅話就要經 862 號公路入去,東岸就由 864 號公路入。
黛提瀑布 Dettifoss

寫出嚟好似好複雜,查實睇吓上面個地圖應該會易明好多。我哋由 Ásbyrgi Canyon 嗰邊離場,本來係諗住轉入去比較近一陣返 Húsavík 嗰條 862 號公路嘅,點知跟住部 GPS 指出嗰個位置完全揾唔到嗰條公路,搲咗一陣頭先識得上 road.is 查吓發生乜事。

冰島啲公路嘅基建重未係好完善,好多公路嘅路況都唔係咁好,加上嗰邊時不時都會出現一啲極端嘅天氣,喺冰島人生路不熟咁去玩自駕,查實每日都應該上一上 road.isweather.is 睇睇當日嘅天氣同計劃會經過嘅路段有冇啲乜嘢特别嘅狀況先至為之穩陣。可能我哋去嗰排嘅天氣都唔算係好差,一時大意出發前冇睇清楚當日嘅路況,喺現場揾唔到路嗰陣上網一查,先發現原來嗰日 862 號公路嘅北面入口同埋 864 號公路嘅南面入口都封咗路。事關當日朝早嘅天氣都算係風和日麗,哩次封路我估比較似係同啲道路改善工程有關唔多似關天氣事。



查實 862 同 864 號公路喺冰島冬季嗰陣會經常封路,寫哩篇遊記嗰陣係二月冰島嘅冬季,我上 road.is 望一望,已經見到入去 Dettifoss 嗰四個入口,只係封剩 862 號公路南面入去 Dettifoss 嗰條路。如果哩一日想由 Húsavík 入去 Dettifoss 睇瀑布嘅話,就要兜一條比較遠嘅路線,經 87 號公路轉去 1 號公路,由 862 號公路嘅南面入口入去嘞。



嗰日我哋見 862 號公路嘅北面入口行唔通,咁唯有轉去 864 號公路嘅北面入口嘞。查實 864 號公路嘅路況都唔係好掂,沿途見前面啲車部部都行到飛沙走石沙塵滾滾咁。我哋由 Ásbyrgi Canyon 起程計大約搞咗成個鐘,到晏晝十二點幾終於到達 Dettifoss 附近嘅一個停車場。

未講瀑布之前,想先講吓一隻非常之討厭嘅昆蟲 ~ Icelandic Black Flies (又名為 Midges),夏天嗰陣哩隻 Black Flies 有機會喺米湖 Lake Mývatn 一帶大量咁出現。我哋喺 Diamond Circle 哩幾日就碰上好多哩啲 Black Flies,而當中喺 Dettifoss、Námafjall 同 Dimmuborgir 一帶特別犀利。查實出發前都睇過一啲遊記有講過哩隻 Black Flies,不過可能我睇過嗰啲好多都係冬天去睇極光嘅遊記,比較少講盛夏季節嗰陣嘅情況,所以出發嗰陣都冇特別為意 Lake Mývatn 喺夏天嗰陣啲 Black Flies 係可以多到咁得人驚嘅地步。

哩隻 Black Flies 大約係一隻蚊咁上下大隻,佢哋唔會咬人,不過當有數十甚至過百隻烏蠅喺眼前同耳邊嗡嗡聲咁飛嚟飛去,重要驚佢哋唔知幾時會飛咗入去自己個耳窿同鼻窿入面,嗰陣嘅情況真係非常之咁討厭。查實如果早知嗰邊咁多哩啲烏蠅仔嘅話,出發之前我哋就會上網買定個好似哩啲咁嘅樣、可以笠住個頭嘅蚊網先過去。當時我哋冇哩啲蚊網喺手上,真係太多烏蠅嗰陣,就唯有揾件衫包住個頭擋一擋佢哋。



講完烏蠅入返正題講返個行程先,泊好部車之後,我哋一路趕烏蠅一路向住 Dettifoss 嘅方向行過去。

黛提瀑布 Dettifoss

唔使睇地圖,跟住個路牌所指嘅方向望過去,遠遠就已經睇到瀑布啲水花,就咁遠望見到啲水花嘅氣勢,就已經知道哩座瀑布唔係少嘢。

黛提瀑布 Dettifoss

Dettifoss 黛提瀑布位於冰島東北面嘅 Jökulsárgljúfur 國家公園米湖區附近。

黛提瀑布 Dettifoss

哩座瀑布不單止係冰島最大嘅瀑布,亦係歐洲流量最大嘅瀑布嚟。

黛提瀑布 Dettifoss

哩座瀑布嘅源頭係嚟自 Vatnajökull Glacier 菲約德勒姆冰川,水流就流入 Jökulsárgljúfur 峽谷。

黛提瀑布 Dettifoss

我哋見個瀑布啲水花咁澎湃,重諗住行到去瀑布前面嗰陣,會好似我哋第二日行程喺 Gullfoss 嗰陣咁大大條彩虹擺咗喺座瀑布前面。

黛提瀑布 Dettifoss

可惜哩日嚟到嘅時間唔係好夾,我哋面向瀑布嗰陣身處背光位置,陽光嘅角度唔啱嘅話,喺瀑布前面就唔會睇到彩虹。

黛提瀑布 Dettifoss

面向瀑布背光,亦啫係話背向瀑布就係正光位啦,果然回頭一望,原來條彩虹走咗去瀑布前面嘅 Jökulsárgljúfur 峽谷度。

黛提瀑布 Dettifoss

Dettifoss 嘅水流夾雜住好多由冰川沖落嚟嘅沉澱物,所以啲流水會有少少灰白色。

Selfoss

睇完澎湃嘅 Dettifoss,跟住轉場去附近另一個位於 Dettifoss 上游嘅瀑布 Selfoss。

Selfoss

雖然話係喺 Dettifoss 附近,不過由 Dettifoss 行過去都要行半個鐘時間。通往 Selfoss 嗰段路都幾崎嶇吓,一時要跨過啲大大嚿嘅岩石,一時就要踩過啲鬆軟嘅雪地同泥地,會踩到一腳都係泥濘。

Selfoss

Selfoss 位於冰島北部一條名為 Jökulsá á Fjöllum 嘅河流,哩條河嘅水流途經 Selfoss、Dettifoss 同 Hafragilsfoss 等幾個瀑布,到進入一個名為 Öxarfjörður 嘅海灣之後,河水就流出北冰洋。

Selfoss

雖然哩座瀑布嘅落差得大約十米,只係 Dettifoss 嘅十分之一都唔夠,不過佢嘅闊度就超過 350 米。

Selfoss

因為喺河流嘅東西兩邊岸都可以睇到 Selfoss 唔同嘅形態,好多人就會比較喺邊面岸睇哩座瀑布會比較靚。當然哩個問題嘅答案可以係好見人見智,不過因為喺東岸可以睇到 Selfoss 最闊嗰邊嘅瀑布,一般人都會覺得喺東岸望過去嘅瀑布睇落會比較壯觀。

Selfoss

查實哩點我都係返到香港,寫哩篇 Blog 睇返啲資料嗰陣先留意到,當時因為由 Ásbyrgi Canyon 揸車去嘅話,經 862 號公路入去西岸嗰邊回程比較近嘅關係,原本我哋係諗住行條近啲嘅路入去西岸嗰邊嘅,之但係因為條 862 號公路封咗,我哋焗住要兜條遠路入去東岸嗰邊 ~ 可能真係天意俾個機會我哋去睇個靚啲嘅風景都未定嘞



睇完瀑布,到晏晝兩點半我哋揸車原路返去 Húsavík。返到 Húsavík 襯住重有少少時間,我哋喺鎮入面一間 Nettó 超市補充咗少少糧餉,之後再返民宿食個快嘅下午茶,义返飽電準備一陣出海觀鯨嘞。

留言