Gufufoss ‧ Stora Viti Crater ‧ Leirhnjukur - 冰島夏日環島自駕遊

Blog in Progress
哩日朝早煮完個靚嘅早餐食,跟手執拾好行裝,大約九點零鐘就出發開始我哋喺冰島第 6 日嘅行程。離開民宿嗰陣我哋將條門匙放返入單位地下個信箱度就可以。



上面個地圖就記錄咗哩個朝早我哋到過幾個景點嘅位置,首先第一站係喺 Egilsstaðir 附近一個細細啲嘅瀑布叫 Gufufoss;就咁睇地圖由 Egilsstaðir 去嗰度來回都不過係大半個鐘車程又唔係好遠,加上哩日又冇乜特别要趕嘅行程,於是就諗住揸車去 Diamond Circle 之前去埋嗰度睇吓喇。



點知真係天有不測之風雲,人有霎時之蛋撻,出車冇幾耐途中竟然起大霧 ,當時嘅能見度我估得廿幾尺。喺咁嘅視野之下唯有以極低車速慢駛,結果為咗睇哩個瀑布仔足足浪費咗我哋差唔多兩個鐘時間。



睇完瀑布回程行返上一號公路,我哋就直向 Diamond Circle 進發嘞。喺 Diamond Circle 近 Reykjahlíð 附近一帶有好幾個同地熱相關嘅景區;哩日我哋嘅計劃就係喺夠鐘出車返 Husavik 嘅民宿之前,哩啲景區去到幾多個得幾多個。



第一站先去 Krafla 地熱景區,哩度係冰島東北部著名嘅火山區嚟,到現今為止哩度總共有過 29 次嘅爆發紀錄,而家陣哩度就成為冰島一個地熱發電廠。景區入口係一個用管道做結構嘅拱門,亦係哩個景區嘅一個地標嚟。



入咗景區之後我哋先去睇哩度一個火山口湖 Stóra Viti,Stóra Viti Crater 係喺 1724 年嘅一次 Steam Explosion 嗰陣形成,冰島語 Viti 係地獄嘅意思,Stóra 就解作細小。查實哩個火山湖風景嚟講就真係冇乜特别,就係一個火山口中間一灘水咁。

睇完火山湖跟住再去第二站 Leirhnjúkur Lava Field 火山熔岩區。除咗諗住嚟哩度行一轉火山之外,查實我重滿懷希望可以嚟到借個洗手間用一用嘅,事關我個地圖話我知哩度有個公眾洗手間可以一用。嚟到停車場泊低架車,的確喺 Leirhnjúkur 起步點嘅哩個停車場有個公眾洗手間,可惜唔知乜原因哩個洗手間係上咗鎖入唔到去,嚟到見到咁嘅環境實在係有少少失望。根據我喺地圖上所睇到嘅資料,唔計哩個去不到的洗手間,喺 Diamond Circle 以南,就近 Reykjahlíð 一帶嘅地熱景區中可以借到免費洗手間嘅地方,應該就只係得 Reykjahlíð 市內一間 Samkaup 小型超市,同埋喺 Mývatn Natural Bath 入面嘅接待處大堂先有。



嚟 Leirhnjúkur 主要係要行山,不過哩度行嘅並唔係一般嘅山,哩度查實係一個火山,重要係一個活火山嚟。哩度係上個世紀喺 1975 - 1984 年一次名為 Krafla Fires 大型火山爆發當中嘅一處爆發源頭嚟。



而喺上世紀嗰次爆發後數十年嘅今日,我哋就可以喺哩度沿住依然噴出蒸氣同陣陣硫磺氣味嘅山徑,一窺當年爆發後遺留落嚟嘅火山地貌。



由停車場行入去地熱區之前,先要經過一大片舖滿地衣嘅山路。雖然我哋嚟到冰島嘅哩個時間已經算係冰島嘅旅遊旺季,但係一路行嗰陣,我哋只係可以遠遠咁見到前方有幾個人行梗,從而確定我哋行梗嘅地方係安全同埋冇行錯方向。



如果去到冬季淡季嘅時間,四圍人影都冇隻,冇明確路牌不特止,連一條明顯嘅路徑都睇唔到;如果喺咁情況之下嚟到嘅話,我好懷疑我哋到時夠唔夠胆咁樣行入去哩啲咁荒蕪嘅地方。



哩度啲雪地有部份嘅地方又鬆又厚,行嗰陣要盡量行啲見到鞋印,確定之前有人行得過嘅實雪雪地先會比較安全;我哋一路行間唔時都可以見到啲自然塌陷嘅雪洞;我朋友就試過唔跟鞋印走行去兩邊比較寬闊嘅雪地,結果兩嘢就踩中鬆雪,成隻大肶插晒入啲雪入面。



差唔多行咗半個鐘,終於行到一段感覺比較冇咁荒蕪嘅木棧道。



木棧道兩旁係啲一直冒煙嘅火山岩石。



條木棧道亦日久失修,部份路段已經開始解體。



木棧道嘅一邊盡頭,係一個細細嘅泥漿池。



出發前揾資料嗰陣,見有啲遊記話哩個泥漿池似公仔麵個商標喎。



不過我哋哩日到步可能個泥漿池比較滿,唔係太出到公仔麵 logo 個型出嚟



我見好多遊記嘅行程喺嚟到哩度之後就會回頭返停車場,不過查實由哩個泥漿池開始向西面重可以行入一段比較遠嘅山徑,更加深入咁欣賞到哩度嘅火山地貌。



上面個地圖係由 Open Street Maps 度抄出嚟嘅,顯示咗哩段山徑嘅路線。查實之前喺準備篇都有提過,因為 maps.me 嘅圖資係基於 Open Street Maps,哩個包含詳細山徑路線嘅 Open Street Maps 地圖可以經 maps.me 喺電話度顯示,亦支援 GPS,所以我哋可以跟住 maps.me 顯示嘅 GPS 位置行入去哩段山徑;而 Google Maps 嘅圖資就冇哩啲咁詳細嘅山徑路線可以參考嘞。



喺冰島大部份嘅山徑都冇興建明顯嘅人工道路,以免破壞景區原本嘅地貌。



要判斷安全嘅步行路線,好多時就係靠插喺地上一碌碌咁樣嘅木條去辨認。我哋沿途跟住地上哩啲木條,向住 Leirhnjúkur 一處高地進發。



哩段山徑沿途可以睇到比較多五顏六色嘅地貌,哩啲地貌係因為地面上積慮嘅各種硫化物而形成。



由公仔麵泥漿池大約行咗半個鐘,就到達 Leirhnjúkur 一處高地嘅位置。



哩個高地嘅位置有兩個觀景點,不過喺兩個觀景點睇到嘅風景查實唔係有太大分別。



喺哩個高地可以 360° 無阻隔咁遠望 Leirhnjúkur 四周嘅地貌。



我哋喺哩個高地 hea 咗陣,跟住就沿住地圖嘅路線行返去停車場度。



返到停車場已經差唔多晏晝四點,我哋先揸車去到 Reykjahlíð 市內一間 Samkaup 小型超市,哩間超市附設有一個公共洗手間。之前都有提過,我估哩個洗手間應該係 Diamond Circle 以南一帶嘅地熱景區中最就腳嘅一個嚟。



除咗可以借洗手間方便之外,哩間超市外面亦有幾張枱櫈可以俾遊客喺度歇一歇腳;我哋哩個朝早出發前準備定咗啲三文治做哩日嘅午餐,於是就喺哩間超市出面簡簡單單搞掂餐晏晝佢,食飽再順便入去超市入貨買埋哩日夜晚嘅糧餉嘞。

留言